KIRLANGIÇ ÇIĞLIĞI

Her an uyanmaya hazır o muhteşem dürtüyü bastırmak, insanlığın en masum haline,en saf doğasına dönmemek için yıllarca ihanet ettim kendime.Kendimle birlikte bütün dünyayı da kandırdım.Neredeyse başaracaktım ama bırakmadılar.Benim adıma onlar öldürmeye başladılar.
İŞTE BU YÜZDEN GERİ DÖNDÜM.
Kahramanımız Nevzat Başkomiser geri dönüyor.Evgenia,Komiser Ali,sevgilisi Zeynep ile yeniden buluşuyor.
Körebe isimli çözümlenemeyen dava yeniden işlenen cinayetlerle gündeme geliyor.Aynı yöntemlerin uygulanması Körebe'nin yeniden kaldığı yerden devam ettiği izlenimini veriyor.
Körebe çocuk tacizcilerini takip edip,onları öldürüyor.Gözlerini bağlayıp sağ kulaklarını kesiyor ve yanına bir çocuk oyuncağı bırakıyor.Bu ritüel cinayet vakalarında görüldüğünden Körebe'nin dönüşünün kesin gözüyle bakılıyor.Kitapta Körebe'nin işlediği cinayetler ayrıntıları ile anlatılıyor.
Kırlangıçlar toplu göç ederler.Ancak bazıları bu yolculuğu tamamlayamazlar.Bu nedenle kırlangıçlar ölen arkadaşları için çığlık atarlar.Ancak insanlar bu sahiplenme duygusunu malesef gösteremiyorlar.Ulaşamayan çığlıklar birikiyor.Kitapta ayrıca toplumsal bir sorun olan Suriyeli mültecilerin durumlarından bahsediliyor.Para uğruna nelerden vazgeçtikleri ele alınıyor.
Ahmet Ümit yine akıcı ve anlaşılır bir dille karşımıza çıkıyor.Verilen ipucularla tahmin ettiriyor.
Kavurucu sıcakların biraz ara verildiği şu günlerde son cümle uyum sağlıyor.
"Oh be,sonunda yağmur geliyor işte."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SON 10 SANİYE

AUSCHWİTZ DÖVMECİSİ

GÖMÜLÜ ŞAMDAN