SEVGİLİ VOLTAİRE

Sevgili Voltaire-margit Walso
Psilon Yayınları
255 Sayfa
Tarihi kitapları seviyorum.Bir de içerisinde insana katacak bilgiler varsa daha keyifle okunuyor.
"Biz kadınların yüzyıllar boyunca önemli bir tragedya, çok  iyi bir şiir, felsefî  bir eser ya da bir matematik tezi üretememiş olması sizin de merakınızı uyandırmıyor mu?" diye sordu Emilie.
"Kadınlar eğitilmiyorlar ki, nasıl eserler yaratabilsinler?"
Ben bilimi aradım, bulunduğu yere gittim ve buldum, ne kadar zor olduğuna Tanrı şahit...Ben kral olsam bu adaletsizliği ortadan kaldırır ve kadınlara her alanda imkanlar tanırdım."
Paris 1773 yılında matematikçi olan Emilie operaya gider.Voltaire ile yıllar sonra karşılaşır.Emilie evli bir kadındır.Kocasının izni ile Cirey'e gider.Onunla Newton'un yazıları üzerine çalışmalar yapar.İkisi birbirinin ruh ikizi gibidirler.Ancak beklenmeyen bir olayla karşılaşırlar.Emilie kendinden küçük bir şaire  aşık olur.Hayatları bir anda değişime uğrar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SON 10 SANİYE

AUSCHWİTZ DÖVMECİSİ

GÖMÜLÜ ŞAMDAN