Yaşam ve Ölüm Yorgunu


 Yaşam ve Ölüm Yorgunu -  Mo Yan

Can Yayınları 

933 Sayfa

Mo Yan ismini araştırınca sakın konuşma anlamına geldiğini öğrendim. Kitap " Benim hikayem 1950 yılında başladı. " diye başlıyor.Uzun bir hikaye sizleri bekliyor. Toprak ağası, idam ediliyor.Reenkarnasyonla dünyaya sırasıyla eşek, boğa, domuz, köpek, maymun olarak geliyor.Bu süreçte ülkede gerçekleşen olayları, ailenin durumunu ele alıyor. Dil olabildiğince akıcıydı ve ilk üç yüz sayfasını kolayca okudum.Kitabın domuz kısmına geldiğimde ağır gitmeye başladım.Daha doğrusu bu bölüm çok uzun tutulmuş.Bölüm bitince yine akışı yakaladım.Bu arada yazarın dilini espirili buldum.Kitabın arkasında ise yazarın notu kısmında dokuz yüz otu üç sayfalık romanı tam kırk üç günde bitirdiğinden bahsediyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SON 10 SANİYE

AUSCHWİTZ DÖVMECİSİ

GÖMÜLÜ ŞAMDAN